מהי הכנסה פאסיבית

הכנסה פאסיבית משמעותה שהכסף עובד בשבילנו, אנו משקיעים בבורסה או רוכשים נכס ומכאן הכסף הוא זה שעובד. הכנסות פאסיביות ניתן למצוא בתחומים שונים: ריבית מהלוואות, דיבידנדים מניירות ערך, השקעות באיגרות חוב ובתחום הנדל"ן.

היכן להשקיע?

יש שיגידו להשקיע בבורסה ויש שיגידו שהכי משתלם להשקיע בנדל"ן אבל קודם ננסה לענות מהי הכנסה פאסיבית

הכנסה פאסיבית היא כל הכנסה הנכנסת לכיסנו באופן חד פעמי או קבוע שאינה תלויה בזמן שלנו או בעבודה שלנו. בניגוד לעבודה הדורשת את הזמן שלנו ואת העבודה שלנו כדי להרוויח את המשכורת שלנו. הכנסה פאסיבית למעשה הכסף מניב לנו כסף, ובמילים אחרות הכסף שהשקענו מניב לנו עוד כסף. בשעה שכספים נכנסים לחשבון הבנק שלו אנו יכולים להמשיך בשגרת חיינו.

הכנסה פסיבית חשובה לכל משפחה היא פעמים רבות נתפסת כמשכורת שלישית או כהוספה של  הכנסה המביאה אותנו למצב שנוכל להבטיח את העתיד שלנו, לאפשר לנו רווחה כלכלית להבטיח לחסוך לימים גשומים. כיום אף אחד לא יכול להבטיח שנשאר באותו מקום העבודה. אנשים חיים שנים רבות יותר, וחשוב שנדאג לעתיד שלנו.

הכנסה פאסיבית מנדל"ן

הכנסה פאסיבית מנדל"ן היא הכנסה פאסיבית יחסית בטוחה, ראשית ניתן לראות לארוך השנים שמחירי הנדל"ן בישראל נמצאים תמיד במגמת עליה. בנוסף, רכישת דירה להשקעה או נכס אחר מאפשר לכם להשכיר אותו ולקבל מדי חודש תשואה. בנוסף, נכס שקניתם עם השנים ערכו עולה. לעומת זאת השקעה בבורסה יכולה להניב תשואות גבוהות יותר מנדל"ן אבל יש לקחת בחשבון שבבורסה ישנה רמת סיכון לכסף שלכם שעלולה להביא לירידה או מחיקה של מניות שיכולות לסכן את הכסף שלכם.

אם בעבר הינו צריכים הון גדול לרכישת דירה להשקעה או משרד כיום ניתן למצוא עסקאות שאינם צריכים הון עצמי גדול, החל מקניה של משרד המאפשר להשכיר אותו, לרכוש דירה בישוב מרוחק במחיר נמוך, להיעזר במשכנתא מהבנק שמאפשרת לרכוש נכס ולהשכיר אותו מיד. לצד אלו תוכלו להשקיע בחברות המציעות שותפות על נכסים.

לרוב אם יש ברשותכם דירה ותרצו לקנות דירה להשקעה, אמנם תצטרכו להביא סכום ראשוני גדול יותר אבל גם פה תמורת שעבוד הדירה שלכם תוכלו לקבל משכנתא לרכישת הדירה. וכך שתוכלו להגדיל את ההון העצמי שלכם מבלי שיש לכם אותו ביד. חלק מההשקעות ידרשו מכם לעבוד, ללמוד את השטח, להשכיר את הדירה ועוד. וחלק מהעסקאות יאפשרו לכם השקעה פאסיבית מבלי שתצטרכו לעבד בנכס או להתעסק עם שוכרים.

השקעות נדל"ן בחו"ל?

שמחירי הדירות בארץ מרקיעות שחקים רבים מתפתים לרכישת נכסים בחו"ל, ובצדק, ניתןם למצוא עסקאות משתלמות וזולות החל מדירות בקפריסין או יוון. דירות במזרח אירופה ואף בתים בארה"ב. דירות במחירים נמוכים מאוד שההנחה היא שבעוד מספר שנים הנכס יהיה שווה הרבה יותר. ניתן להשכיר את הנכס ולקבל שכירות. חברות המציעות לכם לרכוש את הנכס עבורכם ואך לתחזק אותו. ברכישה דירה בחו"ל לא תקבלו משכנתא אבל לרוב הדירות הרבה יותר זולות וניתן לקנות את הדירה בקלות. חברות מציעות לכם קבוצות רכישה שמקרים אלו אף לא נדרש סכום גדול, אלו מארגנות שותפות לרכישת נכסים, כך שתקנו רק חלק מהדירה ולא את כולה או שתהיו מושקעים במספר נכסים.

אסטרטגית הכנסה פאסיבית

השקעות בבורסה מאפשרות בכל רגע נתון להפוך את הכסף לנזיל, אבל לרוב שמדובר על הכנסה פאסיבית  מנדל"ן נדרש להביא סכום מסוים להשקעה שאותו נשקיע לזמן ארוך. לכן חשוב לבדוק כמה כסף יש לכם להשקיע מתוך הנחה שההשקעה היא לטווח ארוך. מעבר לכך חשוב לבדוק איזה סוג משקיעים אתם, האם אתם שמרנים או שאוהבים לקחת סיכונים בכל נושא ההשקעות, בהתאם לזאת תבחרו את סוג ההשקעה המתאימה לכם.

בדקו איזו אסטרטגיה הנוחה לכם ביותר. ובהנחה שאתם רוצים לצאת לדרך ולהתחיל להשקיע כדי להגיע להכנסה פסיבית על בסיס קבוע שאינה כרוכה בעבודה, צריך לתכנן אסטרטגיה ותוכנית לעתיד. חשוב ללמוד את התחום לעומק ולא רק להסתמך על אנשים שיעשו את העבודה עבורכם. ואם בחרתם חברה שתרכוש נכס בחו"ל עבורכם או להצטרף לקבוצת שרוכשת נכסים חשוב לבדוק על החברה, לקרוא באינטרנט ולבדוק את ההסכמים המוצעים לכם. ללמוד על ההשקעה לעומק על מנת להבטיח שכספכם יניב לכם את התשואה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *