רכישת דירה להשקעה

המציאות של ימינו אינה מאפשרת לכל אחד לקנות דירה, האמנם? בוא נסדר את התשובה, אם אתם מחפשים לקנות נכס במרכז הארץ של חמישה חדרים, כנראה שתצטרכו להרוויח הרבה ולהביא הון עצמי גדול. אבל אם אתם רוצים לקנות דירה ואין לחכם הון עצמי או שאינכם מרוויחים הרבה תוכלו לעשות זאת, וזו הדרך כמעט היחידה שבעתיד תוכלו לרכוש נכס יותר גדול במרכז.

 

דירה להשקעה

אחת הדרכים להתחיל בנכס הוא ללכת כמה שיותר רחוק מהמרכז. דירה בדימונה או דירה בבאר שבע, דירה בעפולה או בנצרת. תוכלו למצוא נכסים רבים של 50 מטר שתוכלו לרכוש עם הון עצמי קטן ולקחת משכנתא קטנה שלא תחנוק אתכם מדי חודש. דירה להשקעה היא דירה שאתם קונים ומיד מוציאים אותה להשכרה, ברוב המקרים כפי שהיא עם מינימום השקעה. הרעיון שהשכירות יוכל לכסות לכם את המשכנתא באופן מלא ואף את ההלוואה. מבלי שתצטרכו לשנות את רמת החיים שלכם או להיכנס למינוסים מיותרים.

לאחר חמש שנים ויותר תוכלו  לבחור אם למכור את הנכס ולקנות נכס יותר גדול או להשאר עם הנכס ולקנות עוד נכס.

 

למדו לפני שאתם ניגשים

 

חשוב להגיע עם ידע כמה שיותר גדול, קראו על שוק הנדל"ן בארץ. ישנם מדריכים באינטרנט על רכישת דירה ללא הון עצמי, ישנם מדריכים המספרים על כל אזור בארץ ואיפה כדאי לקנות. בדקו מספר מקומות בארץ שנראה לכם ותבחרו מקום אחד שנראה לכם. למשל בקריות תמצאו הרבה דירות אבל קחו בחשבון שיש ביקוש והצע וחשוב שתשכירו את הנכס לאחר הקניה. תוכלו להיעזר באנשי מקצוע אבל בדקו אם יש לכם יכולת כלכלית לשלם להם, למשל מתווכים או אנשים שפתחו עסק לניהול נכסים. ככל שתדעו יותר יהיה לכם יכולת לבחור את הנכס האופטימאלי עבורכם. תוכלו למצוא דירות לפני תמ"א 38 או דירות לפני בינוי פינוי.

 

יש אנשים שאין להם הון עצמי

כן לרבים מאיתנו אין הון עצמי ויותר מזה יש מינוס בבנק. ההמלצה שלנו ראשית לסגור את המינוס בבנק עד כמה שניתן. קחו בחשבון שהריביות שאתם משלמים על המינוס ועל ההלוואות גבוהות מאוד. לשם גיוס הון עצמי שלדירה קטנה בפריפריה לא נדרשים סכומים גדולים, ניתן לעשות באמצעות הלוואה מהבנק או מגופים אחרים. הלוואות צריך להחזיר אז וודאו שיש לכם יכולת החזר.

 

הכינו מסמך הכולל את כל ההוצאות שיש לדירה, תשלום לעורך דין, תשלום על פתיחת תיק למשכנתא, תשלום  לבדק בית וכדומה. מחיר הדירה הוא רק חלק  מההוצאה וחשוב להיערך מראש. שימו כסף בצד להוצאות לא צפויות, כך הכאב ראש שלכם יהיה קטן יותר.

לקריאה נוספת על שוקי ג'אנה

לקיחת משכנתא

לקחת משכנתא זו עבודה נכון שיש יועץ משכנתאות שיכול לעשות עבורכם את העבודה, אבל הוא לקוח סכום לא קטן, לכן תוכלו לעשות את העבודה שהוא עושה, בדקו איזה גובה משכנתא אתם צריכים, בקשו מאחד הבנקים לבדוק שהינכם זכאים למשכנתא, הבנק בודק את יכולת ההחזר שלכם, אם אין לכם רישומים בתיק שלכם ושאתם לא בחובות. תצטרכו להציג תלושי משכורת ודפים של הבנק, נסו שיהיה חשבון בלי מינוס ומינימום הלוואות.

לאחר קבלת אישור עקרוני, תלכו לבנקים שונים ובקשו תמהיל משכנתא, עם תמהיל זה בדקו בבנקים נוספים. לאחר מכן בחרו את שתי ההצעות הטובות ביותר ותנסו לשפר את תנאי הריביות. חשוב לבחור מסלולים שיתאימו לכם, למשל מסלול משתנה ריבית או ריבית קבועה, ישפיעו על ההחזר בעתיד. למדו על המסלולים השונים.

לסיכום

קחו בחשבון שמדובר בדרך ארוכה הדורשת הרבה סבלנות, בירוקרטיה מול הבנקים, בחירת משכנתא שאף היא דורשת למידה.

לקריאה נוספת על שוקי ג'אנה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *