כללים לזוגיות בריאה

כללים לזוגיות בריאה

נתחיל מהסוף ונרשום שזוגיות בריאה או זוגיות טובה היא לא בונוס, ולא רק למעטי מעטים. כל זוג יכול לשפר א הזוגיות שלו ולהגיע לזוגיות בריאה וטובה. במאמר אציג 7 כללים שיעזרו לכם להגיע לזוגיות בריאה, גם אם תצליחו ליישם חצי מהם אתם בדרך הנכונה. ודבר נוסף, לא פעם אני שומעת שבנות הזוג אומרות הוא לא רוצה להשתנות והאם רק צד אחד יכול לשנות. התשובה לכך כן, כי כל שינוי שתעשי או תעשה ישפיע על הצד השני, אולי לא מייד אבל לאורך זמן זה ישפיע

תקשורת ולא תשקורת

תקושרת הכוונה להגיד את הדברים כפי שהם, לא פעם אנשים נמנעים לומר מה מפריע להם, קל יותר לעגל פינות או להבליג, פעמים רבות צד אחד נפגע או נעלב ולא אומר. התוצאה היא שיכול להיות שצד אחד ייקח צעד אחרוה ומכאן שאין באמת חיבור או יצירה משותפת ונוצר ריחוק ותחושה של לבד בקשר שמשפיעה על שני הצדדים.

בזוגיות בריאה יש לנו פרטנר לחיים לטוב ולרע. וכדאי שנרגיש שיש לנו אפשרות לומר הכל. כמובן שיש לבחור את המילים ולא לומר אותם בשעת רותחין, אבל חשוב שתהיה פתיחות מה מפריע ממקום אוהב. יש חופש להיות אותנטי, ולהביא את עצמנו כמו שאנחנו וליצור אינטימיות אמיתית.

כנות בזוגיות שלנו

השמלה שלי יפה? כולם מכירים שבן הזוג אומר בטח, ק כדי למנוע מריבה. זוגיות בריאה יכולה לתת מקום לכנות. להיות כנים עם עצמנו  ולבחון את המקומות שלא טוב לנו בהם או שאנו לא מקבלים מענה לצרכים שלנו. שנהיה כנים עם עצמנו נוכל להעביר זאת לצד השני וליצור שיח כנה ומקרב. חשוב לשמור על הגבולות שלנו.

לקחת אחריות

ישנם הרבה מצבים שאנחנו בוחרים להסתיר או לא לספר לבן זוג שלנו, מתוך חשש שזה יעליב או יפגע בו. חשוב לספר לצד השני ולקחת אחריות על מה שקורה לכם.

אהבה שלא תלויה בדבר

זוגות רבים תולים את האושר שלהם בצד השני, ואם הוא קם מצוברח , אין ספק שזה ישפיע עלי. ולכן חשוב קודם לאהוב את עצמי ולהבין שהאושר שלי לא תלוי בפרטנר שלי.

כשאנחנו מורידים את האחריות הכבדה מבן הזוג שהוא צריך לאהוב אותנו כל הזמן אנחנו נזכרים שאנחנו יכולים להיות בזכות עצמנו.

לתת ללא תנאי

זוגות רבים מוצאים את עצמם מתחשבנים, זה יכול להיות כמה אני נותן בבית לעומת הצד השני ועד כמה קפה הכנתי לו, ואין סוף התחשבנויות. אז להוריד את הפנקס ומילת הקסם היא לתת שנותנים ללא גבול אנחנו גם לומדים לקבל, לא לתת ממקום של כמה אני אקבל מזה חזרה. עצם הנתינה היא שפותחת את הלב.

לקבל את האחר כמו שהוא

כולם מכירים את הסיפור שהיא התאהבה בו בגלל השתיקות שלו ולאחר החתונה היא רק רוצה שידבר איתה. לא פעם זוגות חוטאים בכך שהם מנסים לשנות את הצד השני. האתם רוצים שינסו לשנות אתכם? בזוגיות בריאה יש מקום המאפשר לבן הזוג להיות מהשהו! אין צורך או טעם לשנות אותו או להתאים אותו לציפיות שלנו.

החופש להרגיש שמחה או כאב מבלי שהצד השני ייקח אחריות על הרגשות שלי וינסה לשנות אותי. להקשיב מתוך הקשבה ולא מתוך שיפוטיות, שבן הזוג ירצה את דעתכם הוא ישאל עליה.החופש הפיזי מאפשר לכל אחד להנות ממה שהוא אוהב לכל אחד מבני הזוג יש את המרחב שלו.

לשים את הזוגיות במקום הראשון

אנחנו לפעמים נוטים לחשוב שהזוגיות היא מובן מאליה וקל לנו יותר להישאב למקומות של חשבונות, עבודה, ילדים עד שאנחנו שוכחים להשקיע בזוגיות ויותר מכך קל לנו יותר לדחות דברים או לבטל פגישה זוגית או סרט טוב ביחד. אנחנו לפעמים שוכחים שיש פרטנר לצידנו

בזוגיות בריאה אנחנו שמים את הזוגיות שלנו במקום הראשון, תומכים אחד בשניה, מעצימים אחד את השנייה, ומפנים מקום לביחד. אם נשים את המערכת הזוגיות שלנו במקום הראשון אנחנו לא שוכחים את מה שהכי יקר לנו.

לריב ממקום נכון

מותר לריב ומותר להתווכח, כי כל אחד מבני הזוג יכול לראות את הדברים מהמשקפים שלו אבל צריך לדעת איך לריב, האשמה, הטלת אחריות יכול להביא למצב שאנחנו פוגעים בצד השני, גם אם לא התכוונו לכך. שאנחנו לומדים  לריב  ממקום שנותן כבוד לצד השני ולוקח אחריות, אנחנו נוכל לראות את הכאב של הצד השני ולזהות את הנקודות הרגישות שזה משפיע עליהם.

רוצים זוגיות בריאה? רוצים ללמוד לשתף? מוזמנים לפנות אלי

ורד רחמן יועצת זוגית ומאמנת אישית 050-9449130

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *