יעוץ זוגי לפני גירושין

יעוץ זוגי לפני גירושין

מחקר מראה שאחת הסיבות המרכזיות לגירושין הוא חוסר תקשורת. בני זוג לא משתפים, ואם הם משתפים לרוב הם זוכים לביקורת במקום אמפתיה, הריחוק שנוצר בין בני הזוג במהלך החיים והשגרה השוחקת מביאה בסופו של דבר לריחוק שמביא לגירושין.

לא פעם זוגות רגע לפני שהם מחליטים לפרק את החבילה ולהתגרש יהיה ניסיון להציל את המערכת הזוגית. לא פעם נשאלת השאלה האם המערכת הזוגית שלהם ניתנת לתיקון או שעדיף שכל אחד ילך לדרכו? חשוב שבני זוג רגע לפני שהם מתגרשים ילמדו על משמעות הפרידה, לבדוק אם יש עדין מקום לגישור ולהחזיר את התשוקה שאבדה.  ולבחון  מה הביא אותם לחשוב על פרידה. כל זאת ניתן לעשות באמצעות טיפול זוגי.

טיפול זוגי למעשה מאפשר לבני הזוג לפתוח ולהציף את כל הבעיות שיש בקשר, את התסכול, הכעס, הכאב ומתוך זאת לבנות מערכת יחסים עם תקשורת טובה ואיכותית בניהם. מניסיון בקליניקה ניתן לראות שזוגות רבים שהגיעו לטיפול זוגי , רגע לפני שהם נפרדים, בחרו להישאר  בזוגיות וללמוד לעבוד עליה. גם אלו שבוחרים להתגרש חשוב שיעשו זאת בשילוב טיפול זוגי שיאפשר להם להגיע להידברות ולהרגיע את הכעסים בניהם, ולפרק בצורה נעימה את הזוגיות למען הילדים שלהם.

למה חשוב לפנות לטיפול זוגי לפני גירושין?

טיפול זוגי מטרתו לסייע לבני הזוג לבנות תקשורת טובה בניהם, במקום כעסים הטחות וויכוחים שכל צד מסתגר בעמדה שלו. טיפול זוגי יאפשר להם ללמוד כיצד לתקשר נכון, לקבל כלים לניהול נכון של מערכת יחסים גם אם הם פרודים.

בכל מערכת זוגית יש קונפליקטים ניהול נכון של הקונפליקטים יכול להביא לצמיחה של מערכת היחסים בין בני הזוג, מתוך הבנה שמותר לא להסכים על הכול ולכל אחד יש את הדעות ועולם האמונות שלו. בטיפול זוגי לומדים כיצד להקשיב לצדד השני מבלי  להתפרץ לדבריו ומבלי לשמוע האשמות כלפי הצד השני ויותר מכך לומדים כיצד לפתור חילוקי דעות באופן שיספק את שני הצדדים.

גירושין בזכות טיפול זוגי

זוגות רבים מגיעים רגע לפני הגירושין לטיפול זוגי ומחליטים במהלך או לאחר הטיפול כי הצעד הטוב ביותר עבורם הוא להתגרש. הטיפול יסייע להם ללמוד לנהל דו שיח גם שהם גרושים, . חשוב לבדוק דרך טיפול זוגי, על מה בני הזוג מוכנים להתפשר ומהו קו האדום, ללמוד לנהל תקשורת בונה שיכולה לקדם אותם גם שהם גרושים, במיוחד שיש ילדים שעלולים להיפגע מתקשורת לקויה בין ההורים.

אם יש ילדים, טיפול זוגי יסייע  לבני הזוג להתמודד עם שאלות של הילדים, לדוגמה, איך לספר לילדים על הגירושין ומתי לספר?

לא פעם קבלה של החלטה משותפת  להתגרש באמצעות טיפול זוגי מאפשר לבני הזוג להגיע אל הגירושין בצורה טובה יותר ללא משקעים וכעסים. שיכול להקל על הפרידה , מאפשר בצורה  קלה יותר גם להמשיך הלאה ולמצוא פרק ב' בחיים.

טיפול זוגי מאפשר לכם לקבל ארגז כלים שיסייע לכם ליצור תקשורת טובה ולשקם את מערכת היחסים שלכם. במקרה שתחליטו להיפרד תוכלו לעשות זאת בצורה טובה ורגועה.

טיפול זוגי אינו תהליך קל צריך לזכור כי הרבה בעיות שקברתם יוצאים אל פני השטח, הגילוי  והלימוד על הבעיות השונות יסייעו לכם ללמוד כיצד להימנע מטעויות חוזרות בפרק הזה או בפרק ב'.

 

 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *