רכישת משרדים בבנימינה השקעות בנדל"ן רכישת משרדים להשקעה

טעויות נפוצות של השקעות מניבות

אם אתם מחפשים נתיבים להשקעת הכסף שלכם, אולי שמעתם על האופציה להרוויח הכנסה פאסיבית דרך השקעה בנכס מניב.  

השקעה בנכס מניב מחייבת אתכם לבדוק היטב את כל פרטי העסקה ולדעת בדיוק במה אתם עומדים להשקיע, מהי התשואה שאתם צפויים להרוויח, ולא פחות חשוב – מהם הסיכונים שאתם לוקחים על עצמכם. פעמים רבות, ככל שהתשואה הפוטנציאלית גבוהה יותר, כך רמת הסיכון עולה. אספנו לכם טעויות נפוצות שיעזרו לכם בדרך להשקעה בנכס מניב.

 

סקפטי?

אנשים רבים אומרים לעצמם אמירות כמו "זה לא בשבילי", "אני לא מאמין שיש כאלה רווחים", ועוד משפטים מהסוג הזה, שמשאירים אותם על הגדר. אלה הן אמונות שאותם אנשים מחזיקים בהן, גם אם באופן לא מודע. 

אולם ניתן לעשות הרבה דברים שאתם חושבים שלא ניתן לעשות. כדאי מאוד לצאת לבדוק את פני השטח: להתעניין ולמצוא אנשים עם ניסיון בתחום ואנשי מקצוע שכבר הרוויחו מהשקעה בנדל"ן, ורק אז לקבל את ההחלטה שמתאימה לכם. תוכלו כמובן להחליט בסופה של הבדיקה שהשקעה בנכס מניב אינה מתאימה לכם, אולם כדאי לבדוק לפני קבלת ההחלטה. 

 

מסמכי תיק בניין

ראיתם את הנכס, בין אם מדובר בדירה לרכישה או משרד למכירה הנכס מצא חן בעיניכם, ואתם כבר להוטים לרכוש אותו. עצרו רגע לפני: חשוב לבדוק את מסמכי תיק הבניין. לגבי נכס בנוי חשוב לבדוק שבתוך התיק אין ממצאים כמו חריגות בנייה, צווי הריסה, אזהרות וממצאים נוספים, שמהם צריך להיזהר.

את תיקי הבניין ניתן לראות באינטרנט ולבדוק האם הם קיימים במאגרי המידע באתרי עיריות. במידה שלא מצאתם, פנו למשרדי העירייה. אל תשקיעו בנכס מבלי שראיתם את תיק הבניין של הנכס.

 

דירה להשקעה

דירה להשקעה, כשמה כן היא – דירה שלא תגורו בה, ולכן גם ההסתכלות שלכם על הרכישה צריכה להיות שונה. יש משקיעים המבטלים רכישה של נכסים טובים להשקעה כיוון שהחשיבה שלהם היא על דירת המגורים שלהם. דירה להשקעה לא חייבת להתאים לאורח החיים שלכם, לאזור שבו הייתם רוצים לגור או לסביבה. דירה להשקעה מיועדת מראש לדיירים שישכרו מכם את הנכס, וכל מטרת הרכישה מבחינתכם היא הרווח שתשיגו עליה. במידה שאתם רוצים לרכוש דירה שתיועד בעתיד למגורים שלכם או של ילדיכם, תוכלו להתחשב בתנאי הסביבה, אולם גם אז – תמיד תוכלו בעתיד להמשיך להשכיר את הנכס שאתם רוכשים כעת ולשכור נכס אחר למגורים.

 

להתאהב בנכס

רכשתם נכס להשקעה, וכעת מתחילה תקופת השיפוץ, אבל במקום להשקיע בשיפוץ הכרחי, אתם מוצאים את עצמכם שופכים כסף מיותר על שיפוץ יקר, וכל זאת מאחר שאתם רוצים שהיא תיראה כפי שאתם חולמים עליה. נכס מניב הוא נכס שלא אמור להוות הוצאה מיותרת או נטל עליכם. דייקו בשיפוץ החיוני ולא מעבר לכך. 

 

חיסכון בשיפוץ


בצד השני של המטבע נמצאים אלה שחוסכים על השיפוץ. חלקם משפצים באופן חלקי וחלקם עושים שיפוץ למראית עין, מבלי לפתור את הבעיות הקיימות, גם אם התשתיות בבית במצב פגום.

אסתטיקה היא נושא חשוב בהשבחת נכס, אך לא תמיד זהו הדבר החשוב ביותר, אך ודאו שאין ליקויים בתשתית שייצרו בעיות בעתיד.

 

החלטה פזיזה

 

החשש שמישהו אחר "יחטוף" את הנכס מכיוון שאתם משתהים בהחלטה מביאה משקיעים רבים לבחור השקעות מתוך פזיזות, עוד לפני שבדקו את הנכס לעומק או בדקו הצעות של נכסים אחרים או הצעות יותר משתלמות. אל תקבלו החלטות נמהרות.

 

ניצול הזדמנויות

הצד השני של המטבע, אנשים המגיעים לנכס מניב, וגם לאחר שבדקו עדיין משתהים, מתוך הנחה שאולי ימצאו נכס יותר משתלם, ובשל ההיסוס מפסידים את ההזדמנות להשקיע באופציה מעולה.
הדרך הנכונה היא לפעול במהירות באיסוף נתונים על הנכס ולקבל החלטה לפי ממצאים שאספתם מבעוד מועד על השקעות דומות, כך תוכלו למדוד על הנכס ביחס לנכסים דומים ולקבל החלטה שקולה בזמן הנתון.

 

קבלת עצות

לקבל עצות זה טוב, אבל תשאלו את עצמכם מי מייעץ לכם – קרוב משפחה או אדם המבין בתחום. בירור מידע בנוגע לנכס מניב הוא תהליך ארוך ופרטני. חשוב ללמוד על ההשקעה ומהם היתרונות והחסרונות שלה. חשוב ללמוד ולקחת עצות, אבל התייעצו רק עם אנשים בעלי ניסיון המבינים בתחום.

 

מימון

כמה כסף יש לכם להשקעה וכמה אתם הולכים ללוות? חשוב לא להתחייב ליותר ממה שאתם יכולים. נכס מניב משמעו הכנסות, לא הוצאות. אפשר לקחת משכנתא לרכישת נכס מניב, אבל בדקו מהם הסיכונים, והאם תוכלו לעמוד בתשלומים במידה שהנכס לא יניב לכם תשואה לפרקי זמן.

 

חישוב לא נכון (תשלומים נוספים)

 

רכישת נכס אינה מסתכמת רק בנכס עצמו. בדקו מהן העלויות הנוספות שיש על הנכס, תשלומים לעורך דין, תיווך, מסים, שיפוץ הנכס ועוד. 

חשוב לנסות לצפות מראש כמה שיותר מהן ההוצאות הצפויות ולקחת גם בחשבון הוצאות לא צפויות. 

  

לסיכום

 

טעויות נפוצות בתחום ההשקעות בנדל"ן יכולות לקרות גם לכרישי נדל"ן או לוותיקים בתחום. חשוב לבדוק את כל סוגי ההשקעות ולהחליט מה הדרך המתאימה ביותר לכם באופן אישי, לרדת לפרטים ולהישאר עם רגליים על הקרקע. ברגע שתבחנו כל השקעה לעומק, תוכלו לקבל את ההחלטה הטובה ביותר עבורכם.

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *