משבר בזוגיות

טיפול זוגי בניית אמון

טיפול זוגי הוא דרך לנסות לעזור לזוגות כשהם במשבר. משבר אמון בין בני זוג הוא מצב כזה שצריך סיוע מקצועי. המטפל ינסה לעזור לבני הזוג להגדיר מחדש את מערכת היחסים שלהם ולחקור דרכים חדשות להיות אחד עם השני.

לזוגות חשוב תמיד לשמור על קווי התקשורת פתוחים. לעתים קרובות זה עוזר שיהיה שם אדם שלישי שיעזור לבני הזוג למצוא דרך ביניים. זו הסיבה שטיפול זוגי כל כך מועיל.

כולנו עוברים זמנים קשים בחיינו. המאתגר מבניהם, עבור אנשים רבים, הוא כאשר הם אינם מסוגלים לסמוך על בן זוגם. הם עשויים להרגיש שהאדם השני בגד בהם או שהם יעשו משהו שיפגע בהם שוב. הדבר עלול לגרום טראומה לאדם ולבן זוגו, מכיוון שקשה להתאושש מתחושת חוסר האמון.

טיפול זוגי הוא דרך לנסות לעזור לזוגות כשהם במשבר. משבר אמון בין בני זוג הוא מצב כזה שצריך סיוע מקצועי. המטפל ינסה לעזור לבני הזוג להגדיר מחדש את מערכת היחסים שלהם ולחקור דרכים חדשות להיות אחד עם השני.

בניית האמון בטיפול זוגי

אמון הוא הבסיס לכל נישואין מוצלחים. זהו הסלע שעליו בנויים כל ההיבטים האחרים של מערכת היחסים. ללא אמון, זוגות יכולים לאבד את התשוקה אחד לשני, את הכמיהה שלהם להיות ביחד ואת היכולת שלהם לשתף פעולה זה עם זה בכל תחומי החיים.

טיפול זוגי יכול לסייע לזוגות להתחבר מחדש זה לזה ולבנות מחדש את הקשר החיוני הזה. בטיפול עובדים עם שני בני הזוג בנפרד על מנת לגרום להם להעריך מחדש את תרומתם בעצמם לבעיות העומדות בפניהם. הם גם ילמדו אותם כיצד לתקשר ביניהם ביעילות רבה יותר וכיצד להבין טוב יותר את צרכיו של זה כדי ששניהם יהיו מאושרים יותר יחד

כמטפלת זוגית אני מתמחה בעבודה עם זוגות שחווים קשיים ביחסים בשל חוסר אמון זה. אנו מספקים סביבה בטוחה לשני בני הזוג לשתף את מחשבותיהם ורגשותיהם ללא שיפוט שיכולה לעזור לפתוח דיאלוג על מה שהם הרגישו לגבי מה שקרה ומה צריך לקרות בהמשך.

טיפול זוגי הוא יותר כלי לסייע לזוגות להתגבר על בעיותיהם. זה לא פתרון אולטימטיבי לכל סוגיות הזוגיות. אבל זה יכול להיות יעיל במקרים מסוימים.

לעתים קרובות זוגות מהססים ללכת לטיפול זוגי מכיוון שהם חושבים שזה יגרום להם להיראות חלשים או שהם נכשלים בנישואין. אבל האמת היא שיש הרבה יתרונות בללכת לטיפול זוגי והיתרונות האלה עולים על העלויות של רוב האנשים.

יתרונות הטיפול הזוגי

ישנן סיבות רבות ומגוונות לכך שמערכות יחסים עלולות להיכשל.

חלק מהסיבות הנפוצות ביותר הן בגידה, חוסר תקשורת, שעמום וחוסר זמן זה לזה.

ניתן להציל מערכות יחסים בעזרת טיפול זוגי.

מטפל מוסמך ילמד עם הזוגות ועל הקשר בניהם  וינסה למצוא את מקור הבעיה.

לאחר מכן הם יעבדו על תוכנית לשיפור או ייעצו לך מה עליך לעשות הלאה.

ניתן להשתמש בטיפול זוגי כדי לטפל בכל בעיה, בין אם היא אישית ובין אם לאו. אבל אחת הסיבות הנפוצות יותר לזוגות להיכנס לטיפול זוגי נובעת מבגידה. המטפל ינסה להבין מה הוביל לבגידה ויעבוד על איך הם יכולים להימנע מכך להתקדם.

השלב הראשון בטיפול זוגי יהיה ששני בני הזוג יענו על שורה של שאלות קצרות על עצמם ועל מערכת היחסים שלהם, שיסייע ליועצת הזוגית לקבוע אם יש כמה סוגיות ליבה שצריך לטפל בהן קודם לכן

למידע נוסף על טיפול זוגי לחץ כאן.

 

 

 

 Image by Tumisu from Pixabay

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *