הקמת מועדון לקוחות

הקמת מועדון לקוחות

ניהול מועדון לקוחות הוא אחתה אסטרטגיות לשמור על קשר ישיר עם לקוחות ולשווק להם שוב ושוב את המוצרים של העסק בצורה ישירה. ניהול מועדון לקוחות מאפשר לבעל העסק לשלוח מסרונים ללקוחות או מיילים, להציע ניוזלייטר או מבצע חדש. למעשה ניהול מועדון לקוחות מוכיח שזו הדרך הטובה והזולה ביותר לשווק את העסק. חלק גדול מהעסקים מציע ללקוחות להצטרף למועדון הלקוחות בחינם, יש המתנים זאת ברכישה הראשונה המאפשר להם לשלם סכום סמלי שמתקזז בקניה הראשונה שלהם וכך הם זוכים להנחה. ומכאן האפשרות לשלוח להם מבצעים, תזכורות או ברכות היא קלה ופשוטה

שיווק העסק חיוני וחשוב לכל עסק להמשך פעילות. אחת הדרכים להגדיל רווחים ולצמוח הוא  באמצעות מאגר לקוחות נאמנים שתמיד חוזרים לקנות. לצד שיטת מכירות אפקטיבית, שיווק נכון תכנון פיננסי ועוד.

אסטרטגיה להגדלת הכנסות מלקוחות או שימור לקוחות

שימור הלקוחות לרוב מתיחס למקרים שלקוח מודיע שהוא רוצה להתנתק משירות של העסק. אבל למעשה שימור לקוחות מתייחס לכל קשר עם לקוחות לשם שימור הלקוחות כלקוחות שחוזרים לקנות את המוצרים או השירותים שלנו.  כך שכל לקוח מזדמן או חד פעמי הופך ללקוח קבוע, הוא כבר רכש אין סיבה שלא ירכוש שוב והרחבת מעגל הלקוחות כלומר, למשוך כמה שיותר לקוחות פוטנציאליים.

שימור לקוחות קיימים, כלומר, אלו שכבר הגיעו אליכם וקנו את המוצרים או השירותים נעשה במספר דרכים, אחת היעילות היא באמצעות מועדון לקוחות. מועדון הלקוחות יהפוך לקוחות מזדמנים ללקוחות קבועים שקונים או רוכשים שירותים שוב ושוב, מועדון לקוחות יוצר חיבור למותג שלכם, לקוחות שתוכלו להציע להם מבצעים, הנחות או שמוצרים ו.או שירותים חדשים.

הקמת מועדון לקוחות יש לבחור איזו אסטרטגיה המתאימה ביותר, בחנויות למשל ניתן לראות המוכרנים מציעים ללקוחות להרשם למועדון הלקוחות, וכל קנייה מזכה אותם בנקודות שניתן להמיר לקניות נוספות. דרך אחרת היא בעת רכישת שירות להציע ללקוח להשאיר פרטים לשם קבלת הטבות או מידע על שירותים במחירים זולים. יש המציעים פרסום ממומן באינטרנט, לקבלת סרט הדרכה תמורת רישום למערכת הדיוור של העסק. בחירת הדרך לגיוס לקוחות וניהול מועדון לקוחות יעשה בהתאם לסוג העסק וסוג הלקוחות. למשל מנחה להורים יכולה להציע טיפים בגידול ילדים ולהפוך אותם גם למשווקים, למשל, הם ימליצו שישמעו הורה הזקוק לעזרה.

הקמת מערך ניהול לקוחות הוא חלק חשוב בשיווק וחשוב לעשות זאת נכון, אין זה מספיק לאסוף לקוחות פוטנציאלים ולשלוח להם מבצעים או תזכורות, מעבר לכך חשוב לעשות שיווק בצורה אפקטיבית ויעילה שתביא תוצאות, וזאת באמצעות כלי ניטור המאפשרים להציע לכל לקוח בהתאם לצרכים שלו, ניהול קמפיינים ממוקדי מטרה יחד עם כלי בקרה וניתוח תוצאות עסקיות, המאפשר ללמוד על התוצאה ולתקן במידת הצורך לקמפיינים הבאים.

 

לתגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *