היכן כדאי לקנות דירה בארץ או בחו"ל

היכן כדאי לקנות דירה בארץ או בחו"ל?

שמחירי הדירות בארץ מרקיעות שחקים ורבים מאיתנו בוחרים לשבת על הגדר ולחכות שהמחירים ירדו, לא פעם עולה השאלה למה לא להשקיע בדירה להשקעה בחו"ל. לרוב המחירים זולים יותר ודירה באירופה נשמעת כמו הצעה מפתה במיוחד.

דירה להשקעה בארץ

דירה להשקעה בארץ על פניה מבטיחה כי נוכל להגיע לנכס בכל עת שנרצה, אנו בוחרים את הנכס, מכירים את המקום, יודעים להעריך את הדירה וקל להשכיר אותה. גם אם נרצה בעתיד למכור אותה נוכל לעשות זאת בקלות.

לצד אלו אנו שומעים על חברות המציעות רכישת נכסים בחו"ל, לרוב לא נוכל להגיע אל הנכס מתיש נחפוץ. קשה לנו להעריך את ערך הנכס, ולרוב אנו לא מכירים את החוקים לרכישת הנכס ומה נדרש. פעמים רבות אנו נהיה תלויים בחברה המציעה לנו את רכישת הנכס. מבלי שנדע אם לא מסתתרת פה עקיצה. כבר היו סיפורים על אנשים שהשקיעו ברכישת נכס בחו"ל והפסידו את כספם. מסביר עורך דין מקרקעין יהושע ג'אנה.

נתחיל בזה שכל השקעה יכולה להיות טובה או גרועה וזאת בהתאם לשיעורי בית שהכנו קודם. גם רכישת דירה או נכס אחר בארץ יכולה להתגלות כהפסד אם לא נבדוק היטב את העסקה או נסמוך על חברה לא מקצועית שעשתה לנו את העבודה. כפי שאומרים "פריירים רק מתחלפים".

רכישת דירה בחו"ל כדאי לעשות לפי מודל השקעות בנדל״ן בחול, שימזער לכם את הסיכונים וימקסם את הרווחים על השקעות אלה.

רכישת נכס בחו"ל

רכישת דירה או נכס אחר בחו"ל חשוב להתחיל עם הכרות האזור שבו נרצה לקנות. ככל שנכיר יותר את האזור, מחירי דירות שיש באזור, עסקאות אחרונות שנסגרו באזור, רמת אוכלוסיה וכדומה כך נבין טוב יותר את העסקה שאנו רוצים לבצע.

נדל״ן מתאפיין בראש ובראשונה בהכרות עם האזור שבו נרצה להשקיע.
ככל שההיכרות שלנו טובה יותר ומעמיקה יותר עם האזור שבו בחרנו להשקיע בנדל״ן (שימו לב שאנחנו מדברים על נדל״ן להשקעה ולא על נדל״ן למגורים), כך נוכל לאתר עסקאות והזדמנויות שיגלמו תשואות גבוהות יותר על כספי ההשקעה שלנו.

בהנחה שאנחנו חיים ומתגוררים בישראל תנאי הפתיחה שלנו באיתור ההזדמנויות היותר טובות בחו״ל, אינם משתווים למשקיע נדל״ן מקומי שחי ונושם ומשקיע בנדל"ן בשכונה/באזור שאנחנו נרצה להשקיע. ובנוסף המשקיע שרוצה לקנות דירה לרוב אינו הופך את מקצועו למשקיע נדל"ן ומכאן שיתכן שישיג עסקאות פחות טובות ממי שהוא מקומי בחו"ל.

לסיכום, אם הנכם מעוניינים לקנות נכס בארץ או בחו"ל למטרות השקעה חשוב להכין שיעורי בית, לבדוק על הנכס, המיקום שלו, הוצאות, תשואה וכדומה. אם הינכם מעוניינים להשקיע בחו"ל חשוב לבדוק אם איזו חברה אתם עובדים ומהו הרזומה שלה בתחום. בדקו על חברת הניהול המנהלת לכם את הנכס.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *