השקעות בנדל"ן או בבורסה

איפה להשקיע את הכסף? בבורסה או בנדל"ן?

איפה להשקיע את הכסף? האם הכסף שלנו יניב לנו יותר בנדל"ן או בבורסה, מעבר לשאלה כמה תשואה תהיה לנו חשוב לנו להבטיח כי הכסף שלנו יהיה

בכל אחד מהתחומים יש יתרונות וחסרונות וכל השקעה דורשת קודם ללמוד את התחום ולהבין היכן הכסף שלנו מושקע מהי התשואה ומהם הסיכונים בכל השקעה.

אז איפה כדאי להשקיע כסף?  לפני שנסביר היכן כדאי להשקיע נרשום על כל מסלול, על יתרונות של כל מסלול  . נזכיר כי קשה להשוואות בין שני המסלולים כוון שכל מסלול הוא שונה בתכלית מהאחר וקשה להשוואת בניהם.

שוק ההון

יש המון אפיקי השקעה בשוק ההון, השוני בין המסלולים היא בין היתר ברמת הסיכון שלהם. למעשה כולנו מושקעים בבורסה, הפנסיות שלנו, הביטוחים שלנו והחסכונות שלנו.  שוק ההון הינו מאוד מקובל ומהווה אפיק השקעה דומיננטי אצל רוב עשירי העולם.

מה הם היתרונות בשוק ההון?

כמה אתם הולכים להשקיע – בשונה מנדל"ן שלרוב תצטרכו הון התחלתי גדול, בבורסה לא חייב הון גדול כדי לסחור

פיזור – השקעה בבורסה מאפשרת לפזר את הכסף במגוון השקעות כך שרמת הסיכון יורדת, תוכלו להשקיע בקרנות וסלים שמייצרים חשיפה להרבה מוצרים, אג"ח או רכישת מניות

 

נזילות – בכל עת תוכלו להחליט מה לעשות עם הכסף שלכם, היום הוא מושקע  במניות מחר תוכלו לפדות אותו.

אפקט הריבית דריבית – השקעה בבורסה מאפשרת לכם  להגדיל את ההון במכפלות ככל שתקופת ההשקעה ארוכה יותר, כך תרוויחו יותר.

חלוקת דיבידנד – בחלק מהמניות ישנה חלוקת רווחים בכל תקופה וזאת בכפוף לביצועי החברות והמניות שמהווה הכנסה פסיבית.

הכסף עובד עבורכם – אין צורך להתעסק עם שוכרים או תקלות בדירה.

כל האפשרויות עבורכם – מגוון מסלולים ואפיקים של השקעה בארץ ובעולם, ניתן לנהל תיק עצמאית או דרך חברה. אפשר לנהל תיק השקעות  מהטלפון הנייד המפוזר בכמה יבשות.

השקעות בנדל"ן

השקעות בנדל"ן כיום  ניתן לעשות במספר אפיקים, רכישת דירה להשקעה בארץ או בחו"ל, לרכוש זכויות לבנייה, לרכוש משרד או מחסן ואף להצטרף לחברות המשקיעות בנדל"ן מעבר לים. בכל אחת מהאופציות יש סיכונים ורווחים שונים.

מה הם היתרונות של הנדל"ן?

עלית ערך – רכשתם דירה במחיר מסוים סביר להניח שלאחר מספר שנים המספר יעלה ובאופן משמעותי.

הכנסה פסיבית – אם החלטתם להשקיע דרך חברת נדל"ן תוכלו ליהנות משקט תעשייתי ואפס התעסקות בהשקעה, כך שמדובר בהכנסה פאסיבית.

בטוחות – השקעות בנדל"ן בניגוד לבורסה לא יכולות להימחק בן לילה כמו נייר ערך. הכסף מושקע בנכס בר קיימא בעל ערך.

ככלל, ניתן לומר כי האפיק של שוק ההון מייצר תשואה גבוהה יותר מהאפיק הנדל"ן אך יש לקחת בחשבון כי אפיק שוק ההון מגלם גם סיכונים גבוהים יותר.

איפה להשקיע?

השאלה איפה להשקיע טמונה בעיקר מהו ההון שלכם ומהו רמת הסיכון שאתם מוכנים לקחת. לרוב אלו שחסכו מעט יעדיפו להשקיע את כספם באפיק שוק ההון בעל סיכון גבוה על מנת למצות את מקסימום הרווח. לעומת זאת ישנם שמרנים שיעדיפו להרוויח פחות ולא לסכן את הכסף גם אם יש להם מעט חסכונות, לאלו ההמלצה  ללכת לאפיק הנדל"ן ולחפש השקעות בנדל"ן. יש לקחת בחשבון שאם אתם צריכים כסף נזיל, ההשקעה בבורסה עדיפה. בכל אופן בכל השקעה כדאי ללמוד על התחום לעבוד עם אנשים מקצועיים שידעו לנהל את הכסף עבורכם. ותמיד כדאי לפזר את ההשקעות ולא להשקיע באפיק אחד. ההמלצה  היא להשקיע בהשקעות אלטרנטיביות לשוק ההון. כלומר, לא ישירות בשוק ההון . כדאי לבחור השקעות פאסיביות שלא יצטרכו מכם התעסקות רבה.

עבדו עם חברות אמינות ובעלי תוצאות מוכחות לאורך זמן, אשר רואים ומבינים שטובת המשקיעים שלהם היא גם טובתם.

 

Image by Nattanan Kanchanaprat from Pixabay

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *