איך לבחור עורך דין מקרקעין?

כל רכישה של דירה או נכס חשוב שתוכלו  להיעזר בשירןותיו של עורך דין נדל"ן, הרי לא תרצו לגלות שחתמתם על עסקה שפוגעת בכם קשות. שקניתם דירה שהיא תחת אזהרה או גרוע יותר שהדירה לא רשומה על שם המוכר. כשאתם מבצעים עסקת נדל"ן, עורך דין מקרקעין תפקידו להבטיח שהעסקה שאתם מבצעים תושלם, לא רק מבחינת כדאיות הרכישה אלא גם מבחינת תנאי החוזה שעליו אתם חותמים. רכישת קרקע או נכס דורש לעשות בדיקות רבות לפני רכישת הנכס. ולכן חשוב שאנשי מקצוע המבינים בתחום ילוו אתכם לאורך כל התהליך.

מתי צריך עורך דין מקרקעין

הזמן שצריך להעזר בשירותיו של  עורך דין מקרקעין הם בעת מכירות דירה, רכישת נכס אחר כגון מחסן או חנות,  קניית דירה מקבלן, קניית דירה יד או עסקאות תמ"א.

עורך דין מקרקעין ידאג לאינטרסים שלכם בעסקה, יוודא את המסמכים של הנכס מבחינת הרשויות וידאג שאין כל מידע שהוא שהצד השני עלול להסתיר מכם ויכול לפגוע בכם בעתיד. עורך דין נדל"ן מטעמכם יבצע את כל הבדיקות הנדרשות לעסקה.  הבדיקות של עו"ד כוללות בהתאם לצורך את הבעלות על הקרקע, האם קיימות הערות אזהרה על הקרקע, האם יש דמי היוון, האם יש שעבוד על הקרקע ועוד שלל בדיקות הנשמעות עבור רובנו כמו סינית.

תפקידו של עורך הדין לייצג אותנו בעת ניהול המשא ומתן. למעשה כל חוזה, גם מול חברת קבלן, יכול להיות פתוח למשא ומתן ולשינויים.  ובסיום משא ומתן וחתימת החוזה ידאג לבצע את הרישום במקומות הנדרשים (רישום בטאבו וכו').

איך לבחור עורך דין מקרקעין

יש כמה נקודות שאסור להתפשר עליהן בבחירת עורך דין מקרקעין:

האם כל עורך דין יכול ללוות אותנו בעסקת רכישה או מכירה של נדל"ן או שחייב עורך דין מהתחום. חשוב להבין שעורך דין מהתחום יודע על החוקים הרלוונטיים, מכיר פסקי דין בתחום וידע לשמור על האינטרס שלנו בצורה הטובה ביותר. ההמלצה שלנו היא בחרו בעורך דין שמתמחה רק במקרקעין. תחום המקרקעין מלא בפרטים קטנים שחוסר ידיעתם עלול להוביל לנזק גדול. בדקו על הניסיון שלו בתחום ותעודות של השתלמויות בתחום שעשה.

 

הזול הוא היקר. היא לא סתם אימרה. לא פעם המחיר הזול מעיד הרבה פעמים על כך שעורך הדין מעדיף כמות של עבודה על איכות העבודה. המשמעות היא עומס של תיקים המקשה עליו לתת ללקוח את הזמן הנדרש. כשמדובר בעסקאות נדל"ן שמעורב כסף רב, עדיף לבחור עורך דין בעל ניסיון גם אם מדובר על כך שיש להשקיע יותר כסף כדי להיות בטוחים ורגועים.

 

הרבה אנשים חוששים לשאול על הניסיון של האדם העומד מולם, לא נעים מתביישים אבל הניסיון חשוב לעסקאות גדולות ולכן חשוב שלא תתביישו לשאול את עורך הדין על הניסיון שלו בתחום, כמה זמן הוא עוסק בתחום המקרקעין, באילו מקרים דומים למקרה שלכם הוא טיפל בעבר. אל תחששו לבקש מעורך הדין להפנות אתכם ללקוחות שלו ולדבר איתם.

ברכישת דירה חדשה מקבלן תצטרכו לשלם שכר טירחה לעורך דין של הקבלן, לא פעם יציג זאת הקבלן שהוא מייצג את שני הצדדים אבל למעשה יש לו  אינטרס מול הקבלן  ופחות מולכם. לכן חשוב לקחת עורך דין מטעמכם שייצג את האינטרסים שלכם. לא משנה כמה הקבלן נתפס כאמין וכמה המוניטין שלו גבוה, אל תחששו להביא עורך דין מקרקעין שייצג אתכם מול הקבלן וישפר לכם את החוזה הן מחינת מפרט והן מבחינת תשלומים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *